Skip to content

Теодор Панайотов, основател на Coursedot.

Платформата за ИТ обучения Coursedot, част от портфейла на Илевън Кепитъл финализира нов инвестиционен рунд от 1 млн. долара. Той беше затворен миналата седмица, а финансирането идва както от Илевън Кепитъл АД, така и от фондa Morningside Hill. За да разберем повече на какъв етап е компанията в момента, напредъкът, наученото досега, както и какво предстои, си поговорихме с Теодор Панайотов, основател и изпълнителен директор на Coursedot.

Coursedot от 0 до 1

Coursedot е платформа помагаща на компании и организации от цял свят да намират, организират и провеждат високоспециализирани IT обучения за своите служители. Компанията е основана през април 2015 г. от Теодор Панайотов, който има богат опит в сферата на информационните технологии и е сертифициран IT инструктор. Познавайки от първа ръка основните проблеми на доставчиците на такива обучения, техните клиенти и инструктори, Теодор се заел да ги реши. Той основава Coursedot с цел да направи IT обученията по-достъпни за всички.

Теодор и екипът му стартират компанията с идеята да направят най-големия пазар за технологични решения. “Истината е, че ние създадохме този пазар, но бяхме подценили много сериозно не технологичното предизвикателство, а предизвикателството от гледна точка на позициониране., споделя Теодор. В един момент се оказва, че той и екипът му са решили доста комплексни и ключови проблеми свързани с интеграцията на всички доставчици на пазара, но не са се позиционирали правилно пред конкретните купувачи на тези обучения в онлайн пространството. Това е било важна задача, която те са подценили и затова се е наложило да “убият” тази първоначална своя идея.

След този преломен момент, Coursedot започва отначало, подобрява връзките си с всички доставчици и трейнинг компании на пазара, и успява да се утвърди като платформата предлагаща висококвалифицирани IT инструктори. “Това е един много ценен урок, който нямам никакво желания да повтаряме – затова в момента сме отново в етап на customer development, дефинираме услугите и пътят за развитие на продукта, вместо да пишем софтуер.” Целта на екипа в момента е да намери нишата за растеж, която да им позволи да надградят над това, което вече са постигнали.

Напредъкът на Coursedot в числа

Какво предстои за компанията

След COVID-19 кризата, която прекрати обученията на място, компаниите започват да имат нужда от малко по-различно решение. Тук идва Coursedot с техния нов подход на продажби – те свързват директно експертите в конкретни сфери с хора от компаниите, които взимат технологични решения, предлагайки персонализиран продукт за конкретните индустрии и нужди. Целта на компанията в момента е да работи директно с корпоративни клиенти, без да се конкурира със съществуващите стандартни трейнинг компании на пазара, които всъщност са техни добри партньори. Екипът на Coursedot иска да даде възможност на корпоративните клиенти да имат една достъпна алтернатива или добавка на стандартните обучения. Това ще се случи като предлагат инструкторите в платформата си директно и на гиганти като например Microsoft или Amazon, така че когато техни клиенти имат нужда от обучения, да използват мрежата от трейнъри на Coursedot в цял свят. Една от целите на рунда е да увеличат броя корпоративни клиенти, с които работят извън България, като част от финансирането ще бъде използвано именно за проверка на този нов модел и привличане на нови корпоративни клиенти.

Инвестицията ще бъде вложена и в интензивния процес на опознаване на клиентите, който тече в момента, както и за разрастване на текущия бизнес. След това предстои пълно синхронизиране  с практически всички заинтересовани страни, от които зависи успехът на продукта. “Лек и внимателен растеж – това ще бъде нашият път до момента, в който сме сигурни, че имаме много ясно напасване между продукт и пазар. След това просто трябва да налеем много бензин в огъня.”, споделя Теодор.   

Някои от клиентите и партньори на Coursedot

Наученото досега

Попитахме Теодор кои са топ 3 урока от развитието на Coursedot, които би споделил с други предприемачи. Ето и неговите съвети: 

Урок №1: Ideas are worth nothing. “Това съм го преживял на гърба си, при положение, че съм в този бизнес от дете. Докато нещо не е проверено с клиенти, доказано с всички заинтересовани страни, от които ще зависи самия продукт, няма смисъл нито да се пише код, нито да се инвестира.”

Урок №2: Супер ключово и важно е кой те съветва. “При нас разликата от момента, в който започнаха да ни съветват правилните хора е огромна – успяхме като екип да видим доста важни неща, да помислим има ли смисъл това, което правим и как можем да бъдем по-добри. Иначе сега със сигурност нямаше да сме живи като компания. Много добър пример тук е и Ковид кризата, което беше много тежък момент за нас. Нашият бизнес беше на 90% физически, но миналия март месец аз лично трябваше да отменя 75 полета. Имаше момент, в който въобще не се знаеше дали бизнеса ще го бъде или не, защото 60% от обученията за миналата година бяха отменени. Та това, че нашите ментори и инвеститори бяха спокойни, подкрепиха ни и ни накараха да мислим трезво много ни помогна.”

Урок №3: Човек не трябва да забравя да се грижи за себе си. “Преди три години открих бразилското джу джицу и всеки ден тренирам. Без значение колко натоварено е ежедневието ми, всеки ден в 18:00 часа съм в залата. Важно е да си обръщаме внимание, защото стресът е брутален. Всички може да сме супер усмихнати и позитивни пред медиите, но всъщност пътят, който трябва да извървим е доста дълъг и тежък. И затова съм изключително благодарен на съпругата си, която ме подкрепя с трите ни деца. Семейството е наистина важно, иначе нищо друго няма смисъл. Та, ходете на джу джицу, това е третия ми урок.”

Разберете повече за Coursedot и следете последните новини за компанията на https://coursedot.com/.